"سینما ماشین" برج میلاد نقطه عطفی در سینمای ایران پس از انقلاب است.
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۰۷۷۵
برج میلاد امشب با افتتاح بزرگترین سالن سینمای محیطی، میزبان رویدادی فرهنگی بود که در نوع خود کم نظیر و به جرات میتوان گفت که بعد از انقلاب بی نظیر است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی برج میلاد پخش موفقیت آمیز فیلم سینمایی خروج حاتمی کیا با سبک و سیاقی متفاوت و تماشای این فیلم برای مخاطبانش از داخل ماشین با استقبال فراوان شهروندان مواجه شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
ششمین برج مخابراتی دنیا، در این روزهای سخت که همه مردم جهان درگیر ویروس کرونا بوده و بسیاری از مردم دنیا خانه نشین شده اند، بیکار ننشسته و دست به خلاقیت هایی زده تا برای مردم امکان سرگرمی و تفریح ایمن فراهم کند.
"سینما ماشین" بعد از "کنسرت های آنلاین" دومین ابتکار و خلاقیت کرونایی تیم اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برای مردم همیشه قهرمان است.
پس از موفقیت اهالی موسیقی در ارائه "کنسرت های آنلاین" در ایام نوروز، اینبار نوبت صنعت سینما بود که پا به عرصه گذاشته و با "سینما ماشین" خدمت جدیدی را در ایام کرونایی به مردم ارائه کند.
12 اردیبهشت ماه را شاید بتوان نقطه عطفی در سینمای پس از انقلاب ایران عنوان کرد. شبی که علاقه مندان به سینما با چهره های ماسک زده و دستکش به دست با ماشین های خود وارد مجموعه "برج میلاد" شدند تا در بزرگترین سالن سینمای کشور به وسعت ۱۷ هزار متر مربع تجربه متفاوتی از تماشای فیلم را از داخل ماشین بر روی پرده ای ۱۵۰ متر مربعی داشته باشند و صدای فیلم را از دستگاه پخش صوت خودروی خودشان بشنوند.
پارکینگ شماره 3 برج میلاد مملو از ماشین هایی بود که سرنشینان آن اجازه پیاده شدن نداشتند و باید از داخل خودرو بازی درخشان فرامرز قریبیان در فیلم "خروج" حاتمی کیا را تماشا می کردند.
قطعاً این اقدام که با حمایت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و همکاری موسسه اوج شکل گرفته در تاریخ سینمای ایران برای مبارزه و شکست بیماری کووید 19(کرونا) برای همیشه ماندگار خواهد شد و شاید هم روزگاری به سوژه ساخت یک اثر سینمایی برای هنرمندان سرزمینمان تبدیل شود.
لازم به ذکر است که علاقه مندان میتوانند بلیط سانس ها و شب های بعدی این سینما را از سینماتیکت تهیه کنند.
پایان پیام/55منبع: شبستان
کلیدواژه: سینما ماشین ابراهیم حاتمی کیا برج میلاد تهران برج میلاد
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۰۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نگاهی به سینمای کارگری ایران به مناسبت روز کارگر
گرچه سینمای کارگری در ایران بهدنبال سینمای نئورئالیسم ایتالیا پیش از وقوع انقلاب اسلامی کلید خورد، اما دیری نپایید که با گذشت سالهای نه چندان طولانی از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سینمای کارگری رنگ بیشتری به خود گرفت؛ سینمایی که گذشته از سهراب شهیدثالث و کامران شیردل تا پیش از نیمه دوم دهه ۵۰، خسرو سینایی، عباس کیارستمی، رخشان بنیاعتماد، کیانوش عیاری، ابوالفضل جلیلی، اصغر فرهادی و سعید روستایی را در دایره مهمترین فیلمسازان خود از بعد از وقوع انقلاب میبیند.
در کنار فیلمهایی، چون «نگهبان شب» و «جنگ جهانی سوم» از رضا میرکریمی و هومن سیدی که مهمترین نمایندههای آثار کارگری اخیر سینمای ایران شمرده میشوند، از «بهآهستگی» مازیار میری، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» وحید جلیلوند، «خداحافظی طولانی» فرزاد موتمن، «شیفت شب» نیکی کریمی، «پنج ستاره» مهشید افشارزاده و «ساعت ۵ عصر» مهران مدیری میتوان از دیگر آثار عرصه یادشده یاد کرد.
همچنین مجید مجیدی با «آواز گنجشکها»، علی رفیعی با «آقا یوسف»، بهرام توکلی با «اینجا بدون من»، جمشید محمودی با «چند متر مکعب عشق»، احمدرضا معتمدی به واسطه «آلزایمر» و منوچهر هادی بهواسطه «کارگر ساده نیازمندیم»، از جمله دیگر کارگردانانی هستند که با ساخت فیلمهای یادشده در تولید آثار سینمای کارگری دستی بر آتش داشتهاند.
البته پیداست که در برخی از آنها نظیر «جدایی نادر از سیمین»، نقش کار و کارگر، محوری و موضوع اصلی نیست، اما به نوبه خود بر آن بودند تا ادای دینی به این صنف آسیبپذیر جامعه داشته باشند.
به هر روی سینمای ایران به واسطه دغدغه و ذوق سینماگرانش همواره بر آن بوده تا در کنار سایر متعلقات آثار اجتماعی، موضوعات کار و کارگری را نیز به کانونی از تصاویر قصهگو بدل کند؛ که در این زمینه گامهای خوبی نیز برداشته است.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر